AVRASYA TÜNELİ AÇILIYOR

0
640

İstanbul’un iki yakasını 15 dakikaya indirecek olan ve bu yönüyle uzun süredir gündemimizde, dört gözle beklenen Avrasya Tüneli hakkında bilinmesi gerekenler şöyle: 
İstanbul’da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet verecek olan Avrasya Tüneli, toplam 14,6 kilometrelik bir güzergâhı kapsıyor.
Her iki yönde de geçişler ücretli olacak. Sürücüler tünel geçiş ücretini Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) ve Otomatik Geçiş Sistemi (OGS) ile ödeyecek. Yolcular için ayrıca ödeme yapılmayacak. Ulaştırma Bakanlığı, tünelin adının belirlenmesi için anket düzenlemişti. ‘Değerlerin yarıştırılması doğru bulunmadığı’ için anket iptal edildi, tünelin adı Avrasya olarak kaldı.
Tünelin geçiş ücretinde dolar kuru baz alınacak. Tünel geçiş ücreti otomobiller için 4 dolar + KDV, minibüsler için 6 dolar + KDV karşılığı Türk Lirası seviyesinde olacak. Her iki yönde de ödeme yapılacak.
Projenin 5,4 km’lik kısmı deniz tabanı altına özel bir teknolojiyle inşa edilen iki katlı tünelden ve diğer metotlarla inşa edilen bağlantı tünellerinden oluşuyor. Tünelin en derin bölümü deniz seviyesinden 106 metre aşağıda bulunuyor.
Başlangıçta 120 bin ile 130 bin aracın geçişi bekleniyor. Devlet yüklenici firmaya günde 68 bin 500 araçlık geçişi garanti etti.
21 Aralık sabahı saat 07.00’de araç kabulüne başlanması öngörülüyor. Aynı gün araç geçişleri saat 21.00’e kadar devam edecek.
Tünel 20 Aralık’ta açtıktan sonra 30 Ocak’a kadar 24 saat değil, belli bir süre çalışacak. 14 saatle başlayacak uygulama ile en geç 30 Ocak’ta 24 saat çalışma sistemine geçilecek.
İstanbul Büyük Şehir Belediyesi (İBB) tarafından konuyla ilgili yapılan açıklamada bölgeye 60 bin metrekare deniz dolgusu, 15 bin metre yaya yolu, uluslararası standartlarda bisiklet yolu, 320 bin metrekare yeşil alan, yürüyüş yolları, yapıldığı belirtildi. Aynı açıklamada yeni yolların asfaltlanması için 70 bin ton asfalt döküldüğü ayrıca 350 adet aydınlatma direği dikildiği açıklandı.
Avrasya Tüneli, 1.2 milyar dolara mal oldu. Projeyi tamamlayan Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım AŞ (ATAŞ), 2009 yılında Avrasya Tüneli’ni gerçekleştirmek üzere kuruldu. Türkiye’den Yapı Merkezi ve Güney Kore’den SK E&C şirketleri, ATAŞ’ın iki eşit ortağı konumunda. Şirket tüneli 24 yıl işletecek.

CEVAP VER